Baka

Retrospektiva Scones

Retrospektiv inspiration med återuppväckande av semesterkänsla skapar vi med mysfrukost i helgen.
Både inspiration och minnen har vi delvis från A’s och vår favoritfrukostställe i Barcelona – Buenas Migas.
Där finns allt från foccacia till chokladtårtor och kaffet är underbart. När vi var där under vårt senaste besök så frågade personalen om vi verkligen skulle ha allt vi beställt… Det blev dock ingen chokladtårtor, men visst ser den smaskig ut 😉

Maffig är ordet!

Maffig är ordet!

Först blev jag förvånad att få lingon i Barcelona - men insåg sen att det var tranbär. Gott och vackert!

Först blev jag förvånad att få lingon i Barcelona – men insåg sen att det var tranbär. Gott och vackert!

Med hela familjen samlad, nybakade scones, hemgjord müsli och gott kaffe så har jag allt jag behöver.

Receptet:
Till 12 små scones:
Häll 4dl vetemjöl, 0,5 tsk flingsalt, 2 tsk bakpulver och 2 tsk socker i en bunke och blanda. Hacka i 100 g smör.
Blanda 1,5 dl grädde och två uppvispade ägg.
Rör ihop och klicka ut i en smord muffinspanna.
Grädda 15 min i 200 grader.
Mums!

Ett av tusen sconesrecept - men goda och smakade likt de vi mindes

Ett av tusen sconesrecept – men goda och smakade likt de vi mindes

Standard

Kommentera

