Foton, Skrivet

Vissa dagar har man värsta ambitionerna

Och andra dagar gör man bara.

Idag hade jag en sån dag. Och det blev en bra dag. Inte stressig fast jag gjorde en hel massa saker.

Började dagen med det roliga också – det som jag normalt brukar tänka att jag ska ta när jag är klar med det andra.

Jag började dagen med att dega lite!

Jag började dagen med att dega lite!

Efter som hunden var ute på egna äventyr så hoppade jag för en gångs skull över förmiddagspromenaden. Med kaffekoppen i ena näven och pensel i andra så uppdaterade jag stubben lite. Den andra som jag fick av svärfar, och som ska ut till trädgårdssoffan. Sen målade jag faktiskt lite tavla också! Så klokt av mig att börja dagen med de roliga sakerna :)

Efter som hunden var ute på egna äventyr så hoppade jag för en gångs skull över förmiddagspromenaden. Med kaffekoppen i ena näven och pensel i andra så uppdaterade jag stubben lite. Den andra som jag fick av svärfar, och som ska ut till trädgårdssoffan. Sen målade jag faktiskt lite tavla också! Så klokt av mig att börja dagen med de roliga sakerna 🙂

Efter min stund i källarvalven med penslar och färg så blev det kaffe igen. Härligt att sitta ute och dricka kaffe! Det blev även lunch där, och kaffe och cookies med bästa M, min goa granne.

Efter min stund i källarvalven med penslar och färg så blev det kaffe igen. Härligt att sitta ute och dricka kaffe! Det blev även lunch där, och kaffe och cookies med bästa M, min goa granne.

Helt otroligt! I rabatten blommar krokus redan 10 mars. Men här stannar jag inte...

Helt otroligt! I rabatten blommar krokus redan 10 mars. Men här stannar jag inte…

För jag styrde kosan mot äppelträden, och det var hög tid att beskära dem.

För jag styrde kosan mot äppelträden, och det var hög tid att beskära dem.

Och så här fint blev det!

Och så här fint blev det!

Idag fick degen jäsa i en form penslad med olivolja och täckt med plastfolie. När den jäst upp var jag där och vek ihop den med jämna mellanrum så bröden får fina blåsor i sig.

Idag fick degen jäsa i en form penslad med olivolja och täckt med plastfolie. När den jäst upp var jag där och vek ihop den med jämna mellanrum så bröden får fina blåsor i sig.

Efter att ha gjort rent hus - det gick bra för jag lyssnade på Vagabonds podradio och körde de stora svepen istället för att smådutta som jag gör när jag är trött och ofokuserad - så....lekte jag spa! Ja, light-version, men ändå :) skönt. B handlade och nu blir det att njuta av en god öl och thaimat. Och sen gonatt :) En bra dag till ända.

Efter att ha gjort rent hus – det gick bra för jag lyssnade på Vagabonds podradio och körde de stora svepen istället för att smådutta som jag gör när jag är trött och ofokuserad – så….lekte jag spa! Ja, light-version, men ändå 🙂 skönt. B handlade och nu blir det att njuta av en god öl och thaimat. Och sen gonatt 🙂 En bra dag till ända.

Standard

Kommentera

